26 kwietnia br. do Nabrzeża Dąbrowieckiego w Porcie Szczecin zawinął pierwszy statek – Chemikaliowiec City Island. To symboliczne zwieńczenie jednego z etapów projektu inwestycyjnego pod nazwą „Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego”, którego generalnym wykonawcą jest Korporacja Budowlana DORACO.
Globalne przewozy kontenerowe, obsługujące głównie ładunki wysoko przetworzone w relacjach Azja – Europa – Ameryka Północna, oddziaływają w znacznym stopniu na funkcjonowanie bałtyckich portów morskich, w tym portów w Polsce. Jednocześnie sytuacja w regionie, gdzie rynek rosyjski stanowi ważny kierunek docelowy dla kontenerów morskich, oddziałuje w ostatnich latach negatywnie na ogólną sytuację w portach kontenerowych Bałtyku.
Polska Agencja Prasowa przeprowadziła ankiety z kandydatami na prezydenta Świnoujścia. 7 kwietnia w walce o urząd prezydenta Świnoujścia zmierzy się czworo kandydatów: Joanna Agatowska (KWW Joanny Agatowskiej Świnoujście Wspólne Wyspy), Jan Borowski (KWW Jana Borowskiego Zmiana Pokoleniowa), Dorota Konkolewska (KW KO) oraz Paweł Sujka (KWW Pawła Sujki Wybieram Świnoujście). Nie zabrakło pytań dotyczących inwestycji portowych, offshore, czy planach związanych z molo.
Wszystkie polskie porty zamknęły ubiegły rok zyskiem; przeładowano w nich niemal 150 mln ton - poinformował podczas czwartkowego posiedzenia sejmowej komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka.
Firma przeładunkowa Bulk Cargo – Port Szczecin, operująca w portach Szczecin i Świnoujście, ma za sobą niezły rok. Ze względu na nowe inwestycje wkrótce jednak wyniki firmy mogą być jeszcze lepsze.
Największe w Europie morskie porty energetyki wiatrowej zrzeszone w Offshore Wind Port Alliance chcąc rozszerzyć współpracę na wschód przyjęły do swego grona porty Szczecin-Świnoujście. List intencyjny został podpisany w Szczecinie 2 lutego br. podczas wizyty w Polsce króla Danii Fryderyka X.
Planowany głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu to jedna z najważniejszych inwestycji ostatnich lat. Budowę potwierdzają i wspierają politycy koalicji rządzącej, podkreślając jej ogromne znaczenie strategiczne. Zapowiadają również współpracę z mieszkańcami pobliskich terenów.
Rok 2023 był dla polskiej branży portowej istotny z racji na wychodzenie światowej gospodarki z pandemii COVID-19. Tak jak w poprzednich latach, upływał on pod znakiem dalszego rozwoju i rozbudowy portów, co oznaczało nowe inwestycje umowy, przetargi, a także wiele zrealizowanych przedsięwzięć. Swoje podsumowanie przygotował Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
O boomie przeładunkowym w polskich portach, wyzwaniach i potencjale branży, kierunkach rozwoju oraz ważnej roli kolejnej edycji Kongresu Polskie Porty 2030 rozmawiamy z Michałem Śmigielskim, prezesem Morskiej Agencji Gdynia.
Po zakończeniu montażu i przejściu niezbędnych testów, jak i procedury odbioru technicznego, z dniem 1 grudnia odbyło się oficjalne przekazanie do eksploatacji suwnicy STS w DB Port Szczecin. Ma to zapewnić zwiększenie wydajności przeładunków coraz większych statków przybywających do szczecińskiego portu.
Ponownie zbadano pradawnego krokodylomorfa z Załęcza Wielkiego
Pierwsza faza budowy offshore z półrocznym opóźnieniem
Minister Marzena Czarnecka zapewnia: Prąd z atomu w 2035 roku
Ministerstwo Infrastruktury planuje modernizację polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70
Debata na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym: Państwo musi wspomóc proces dekarbonizacji w firmach
Baltic Hub: baza instalacyjna dla morskich farm wiatrowych będzie pięć razy większa od krakowskiego Rynku Głównego